Rzeźnicki Szlem 2024

• Start i Meta: Cisna
  • Dystans: około 175 km
  • Suma przewyższeń: 7800 m
  • Maraton Rzeźnika + Rzeźnik Ultra + Rzeźniczek.
  • Nie ma możliwości zamiany Biegu Rzeźnika Ultra na Bieg Rzeźnika Hardcore.

Maraton Rzeźnika

Trasa:

Trasa Maratonu Rzeźnika wiedzie z centrum Cisnej i w całości oznakowana jest czarną Bieszczadzką Trasą Biegową (BTB). Zaczynamy bieg fragmentem Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej w stronę Ustrzyk Górnych (ok. 1 km), następnie, trzymając się czarnych ikonek biegacza wymalowanych na drzewach, stokówką w stronę Przysłupia. Po około 6 km skręcamy w prawo w ścieżkę prowadzącą na Małe Jasło (1103m.) Na szczycie skręcamy w lewą stronę, tak jak prowadzi czarna Trasa Bieszczadzka Biegowa do Okrąglika(1101m n.p.m.) mijając po drodze Duże Jasło (1153 m n.p.m.). Na Okrągliku skręcamy w prawą stronę w kierunku na Balnicę, ciągle trzymając się czarnych oznaczeń BTB. Po drodze mijamy punkt z wodą na Przełęczy nad Roztokami (801 m n.p.m.). Przed Balnicą (Uwaga, strzałka przy słupku granicznym nr 49/5) zbiegamy z pasma granicznego w prawo w kierunku na Solinkę (ok. 27 km) i biegniemy ok. 3 km bieszczadzkim szutrem w kierunku Żubraczego obiegając masyw Hyrlatej, na który za chwilę będziemy się wspinać. Nie dobiegając do Żubraczego skręcamy w prawo (nadal biegniemy czarnymi znakami BTB) i wspinamy się na Berdo (1041 m n.p.m.). Z Berda biegniemy na Hyrlatą (1103m n.p.m.), Rosochę (1084 m n.p.m.) i zbiegamy do Roztok Górnych (ok. 40 km). Z Roztok biegniemy asfaltem na przełęcz nad Roztokami (ok. 41km, 801m n.p.m.) gdzie przebiegamy przez punkt żywieniowy na przełęczy skręcamy w lewo na szlak graniczny biegnąc oczywiście za czarnymi ikonkami biegacza na Okrąglik (1101 m n.p.m.). Na Okrągliku skręcamy w lewo w kierunku Cisnej. Po drodze podbiegamy ponownie na Jasło (1153 m n.p.m.), na Szczawnik (1098 m n.p.m.) i na Małe Jasło (1097 m n.p.m.), następnie podziwiając widoki zbiegamy do Cisnej, aż do mety w pobliżu stadionu Orlika.

Start: 30 maja 2024
  •  Cisna, godzina 6:00

Czas na pokonanie trasy: 13 godzin
Czas zamknięcia strefy METY: godzina 19:00

Rzeźnik Ultra

Zaczynamy bieg fragmentem Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej w stronę Ustrzyk Górnych (ok. 1 km), następnie, podążając za oznaczeniami Bieszczadzkich Tras Biegowych (BTB) przedstawiających ikonkę czarnego biegacza, biegniemy stokówką w stronę Przysłupia. Po około 6 km skręcamy w prawo w ścieżkę prowadzącą na Małe Jasło (1103m.) Na szczycie skręcamy w lewą stronę, dalej pomarańczową trasą BTB do Okrąglika (1101m n.p.m.) przebiegając przez Duże Jasło (1153 m n.p.m.). Na Okrągliku skręcamy w lewo i kilkaset metrów dalej znowu w lewo odbijając od granicy zbiegamy pomarańczowymi znakami BTB (czerwonym szlakiem) przez Fereczatą do tzw. “Drogi Mirka”, którą przecinamy i lecimy dalej w dół według oznaczeń Organizatora – ikona pomarańczowego biegacza. Dalej biegnąc za oznaczeniami, docieramy do I punktu odżywczego w Hotelu Carpatia. Po wyjściu z Punktu oznaczenia prowadzić będę do stokówki, którą dobiegamy do Kalnicy gdzie po przekroczeniu drogi wojewódzkiej (prosimy zachować ostrożność) wchodzimy na teren Bieszczadzkiego Parku, w którym trasa nie jest oznakowana – należy poruszać się po szlakach turystycznych. Z Kalnicy podbiegami czerwonym szlakiem PTTK na Smerek (1222m n.p.m.) i przez przełęcz Orłowicza (1078m n.p.m.) zbiegamy żółtym szlakiem PTTK do Wetliny. Tam z powrotem przebiegamy przez Wielką Pętlę Bieszczadzką i podbiegamy żółtym szlakiem PTTK na Jawornik (1021 m n.p.m.). Z Jawornika zbiegamy zielonym szlakiem PTTK do Wetliny i tymże szlakiem biegniemy dalej aż Małej Rawki i dalej żółtym szlakiem PTTK do Wielkiej Rawki (1304m n.p.m.). Z Wielkiej Rawki biegniemy niebieskim szlakiem PTTK – granicznym – przez m.in. Rabią Skałę gdzie wbiegamy na pomarańczową trasę BTB – pomarańczowe ikonki biegacza, Dziurkowiec i Płaszę, aż dobiegamy do Okrąglika, gdzie skręcamy w lewo w kierunku Przełęczy nad Roztokami. Na Przęłęczy nad Roztokami (ok. 79 km) zlokalizowany jest punkt odżywczy. Dalej biegniemy na masyw Hyrlatej przez Rosochę (1084 m n.p.m), Hyrlatą (1103 m n.p.m)… Z polany za Hyrlatą zbiegamy w prawo do m. Liszna,  gdzie po przekroczeniu drogi asfaltowej oraz rzeki pozostaje nam tylko podbieg na Rożki (943m n.p.m.) i zbieg do mety w Cisnej – zgodnie z oznaczeniami Organizatora (cały czas pomarańczowa BTB).

Start: 31 maja 2024

Cisna, godzina 1:30

Czas na pokonanie trasy: 21 godzin
Czas zamknięcia strefy METY: godzina 22:30

Rzeźniczek

Trasa:

Trasa biegu prowadzi z Żubraczego, początkowo drogą szutrową przez około 3 km, następnie drogą polną (ok. 500 m) do pasma granicznego. Po skręcie w lewo biegniemy już cały czas zieloną Bieszczadzką Trasą Biegową. Najpierw przez przełęcz nad Roztokami na Okrąglik (1101 m) a na Okrągliku skręcamy w lewo (nadal trzymając się zielonych ikonek Bieszczadzkiej Trasy Biegowej) i biegniemy dalej na Jasło (1153 m n.p.m.), Szczawnik (1098 m) i na Małe Jasło (1097 m). Następnie podziwiając widoki zbiegamy do Cisnej, aż do mety na stadionie Orlika.