X Rzeźnik Ultra

• Start i  Meta: Cisna
  • Dystans: około 95 km
  • Suma przewyższeń: 4894 m

Zaczynamy bieg fragmentem Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej w stronę Ustrzyk Górnych (ok. 1 km), następnie, podążając za oznaczeniami Bieszczadzkich Tras Biegowych (BTB) przedstawiających ikonkę czarnego biegacza, biegniemy stokówką w stronę Przysłupia. Po około 6 km skręcamy w prawo w ścieżkę prowadzącą na Małe Jasło (1103m.) Na szczycie skręcamy w lewą stronę, dalej czarną trasą BTB do Okrąglika (1101m n.p.m.) przebiegając przez Duże Jasło (1153 m n.p.m.). Na Okrągliku skręcamy w lewo i kilkaset metrów dalej znowu w lewo odbijając od granicy zbiegamy czarnymi znakami BTB (czerwonym szlakiem) przez Fereczatą do tzw. “Drogi Mirka”, którą przecinamy i lecimy dalej w dół według oznaczeń Organizatora – ikona czarnego biegacza. Dalej biegnąc za oznaczeniami, docieramy do I punktu odżywczego w Hotelu Carpatia. Po wyjściu z Punktu oznaczenia prowadzić będę do stokówki, którą dobiegamy do Kalnicy gdzie po przekroczeniu drogi wojewódzkiej (prosimy zachować ostrożność) wchodzimy na teren Bieszczadzkiego Parku, w którym trasa nie jest oznakowana – należy poruszać się po szlakach turystycznych. Z Kalnicy podbiegami czerwonym szlakiem PTTK na Smerek (1222m n.p.m.) i przez przełęcz Orłowicza (1078m n.p.m.) zbiegamy żółtym szlakiem PTTK do Wetliny. Tam z powrotem przebiegamy przez Wielką Pętlę Bieszczadzką i podbiegamy żółtym szlakiem PTTK na Jawornik (1021 m n.p.m.). Z Jawornika zbiegamy zielonym szlakiem PTTK do Wetliny i tymże szlakiem biegniemy dalej aż Małej Rawki i dalej żółtym szlakiem PTTK do Wielkiej Rawki (1304m n.p.m.). Z Wielkiej Rawki biegniemy niebieskim szlakiem PTTK – granicznym – przez m.in. Rabią Skałę gdzie wbiegamy na pomarańczową trasę BTB – pomarańczowe ikonki biegacza, Dziurkowiec i Płaszę, aż dobiegamy do Okrąglika, gdzie skręcamy w lewo w kierunku Przełęczy nad Roztokami. Na Przęłęczy nad Roztokami (ok. 79 km) zlokalizowany jest punkt odżywczy. Dalej biegniemy na masyw Hyrlatej przez Rosochę (1084 m n.p.m), Hyrlatą (1103 m n.p.m)… Z polany za Hyrlatą zbiegamy w prawo do m. Liszna,  gdzie po przekroczeniu drogi asfaltowej oraz rzeki pozostaje nam tylko podbieg na Rożki (943m n.p.m.) i zbieg do mety w Cisnej – zgodnie z oznaczeniami Organizatora (cały czas pomarańczowa BTB).

Limity czasu obowiązują na punktach kontrolnych według tabeli:

Lp.

• 31.05 piątek 16:00 – 22:00
• 1.06 sobota 6:00 – 7:00, 8:00-9:30

Wyposażenie obowiązkowe

Każdy z uczestników w czasie biegu  musi posiadać obowiązkowe wyposażenie, którym jest:

• folia NRC  o minimalnym rozmiarze 160×200 cm,
    • latarka czołówka  – dotyczy Bieg Rzeźnika, Bieg Rzeźnika Ultra,
    • odzież przeciwdeszczową (nie dotyczy Dychy na Jeleni Skok oraz Rzeźnickiego Marszu z Walking Lovers),
    • czapkę lub chustę wielofunkcyjną,
    • naładowany telefon z aktywnym roamingiem – numer telefonu powinien być zgodny z numerem podanym w zgłoszeniu do biegu,
    • bidon lub inny pojemnik na napoje o pojemności 250ml dla Dychy na Jeleni Skok, 500ml dla Rzeźniczka oraz Rzeźnickiego Marszu z Walking Lovers i  minimum 1000 ml na Maratonie Rzeźnika, Biegu Rzeźnika i Biegu Rzeźnika Ultra,
    • kubek – na punktach regeneracyjnych nie ma kubków jednorazowych,
    • zapas jedzenia –  według własnych potrzeb.